شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
حجت الاسلام علی بهروزه امام جمعه روداب

حوزه/ امام جمعه روداب گفت: نماز جمعه پر از خاطرات و مخاطرات تلخ و شیرین است، ولی بیشتر شیرین است. شیرین‌ترین آن این است که به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب و حاکمیت در مناطق خود خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام علی بهروزه امام جمعه روداب در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در کرمان با اشاره به نزدیک شدن به ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از انقلاب، درباره جایگاه و فضیلت نماز جمعه گفت: درباره اهمیت نماز جمعه همین بس که در قرآن کریم سوره‌ای به نام جمعه نازل شده و در آیه ۹ این سوره بیان شده: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَیٰ ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هر گاه (شما را) برای نماز روز جمعه بخوانند فی الحال به ذکر خدا بشتابید و کسب و تجارت رها کنید که این اگر بدانید برای شما بهتر خواهد بود).

وی با بیان اینکه نماز جمعه ذکر خداست و باید ذکر کثیر خدا باشد، اظهار داشت: در نماز جمعه هم مسائل عبادی و هم مسائل سیاسی مطرح می‌شود و برنامه‌های جانبی از قبیل مسابقات، پرسش و پاسخ، نمایشگاه ها، مباحث معرفتی، میز خدمت و کارگاه‌هایی که از طرف حوزه بسیج و دیگر نهادها برپا می‌شود و از طرف دیگر مسئولین نیز در تریبون نماز جمعه به ارائه گزارش می‌پردازند که این‌ها همه از مصادیق مهمی است که فضیلت و جایگاه مهم این فریضه عبادی سیاسی صددرصد استثنایی را ثابت می‌کند.

امام جمعه روداب با اشاره به شعار نماز جمعه روز ۵ مرداد "نماز جمعه سنگر یا پایگاه خدمت رسانی" گفت: در روز ۵ مرداد ۱۳۵۸ به دستور حضرت امام خمینی (ره) اولین پایگاه نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران اقامه شد و اکنون بیش از ۹۰۰ پایگاه صدای رسای مردم و سخنگاه مطالبه گری مردم هستند.

حجت الاسلام بهروزه ابراز کرد: نماز جمعه پر از خاطرات و مخاطرات تلخ و شیرین است، ولی بیشتر شیرین است. شیرین‌ترین آن این است که به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب و حاکمیت در مناطق خود خدمت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه در بحث پیشگیری و درمان خیلی از آسیب‌های اجتماعی و اختلافات حقوقی، ملکی و خانواده تاثیرات شایانی در جامعه دارد و به همه نهادها و ادارات کمک می‌کند، افزود: یکی از تاثیراتی که هم مطالبه گری مردم را تقویت کرده و هم پاسخگویی مسئولین را قوی‌تر کرده از سنگر نماز جمعه در قالب تعریف و احیا و استمرار سیستم ارجاع است.

امام جمعه روداب در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطره‌ای از اولین روزهای خدمت خود در منطقه روداب پرداخت و گفت: در روز ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ بنده توفیق داشتم و به عنوان امام جمعه روداب معارفه شدم. صبح جمعه که در دفتر حضور یافتم همه حیاط و اتاق‌های دفتر امام جمعه پر از جمعیتی شد که اکثر آن‌ها بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست بودند. ما دیدیم که آن‌ها اکثر قریب به اتفاق از یک محله خاص هستند. این برای ما سوال‌برانگیز شد. این مراجعه کنندگان به دنبال دریافت آرد، کالابرگ، قند و چای، کارت هدیه، لوازم التحریر و ... بودند.

وی ادامه داد: ما با این بانوان صحبت و رایزنی کردیم و در محله‌های آن‌ها حضور پیدا کردیم و گفتیم جایگاه نماز جمعه خیلی فراتر از این‌ها است. اگر شما به این جایگاه پی ببرید و به آن اهمیت بدهید و با امام جمعه همراهی کنید نتیجه خوبی به دست خواهد آمد. ما اولین کاری که انجام دادیم یک سیستم ارجاع برایشان تعریف کردیم و آن‌ها را به کمیته امداد، بهزیستی، بسیج و ... متصل کردیم. مردمی که به دفتر امام جمعه مراجعه می‌کنند عمدتا برای امورات مهم در سایر ادارات است. در این ایام که استخدامیه آموزش و پرورش را داریم روزانه ده‌ها نفر مراجعه می‌کنند و ما با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

حجت الاسلام بهروزه در ادامه به اقدامات و فعالیت‌های خود در منطقه بشاگرد اشاره کرد و گفت: قبل از روداب در منطقه محروم بشاگرد به عنوان اولین امام جمعه حضور داشتم و این توفیق را داشتم که به اولین نماز جمعه را در این منطقه برگزار کردیم. محرومیت خاص و زایدالوصفی آنجا بود.

وی اضافه کرد: طی چند سال خدمت در بشاگرد سعی کردیم که در بحث شایسته سالاری کارهای مهمی انجام شود. موفق شدیم دو طرح آب رسانی که معطل مانده بود را با ورود معاونت مناطق محروم دفتر رهبر معظم انقلاب و دفتر رئیس جمهور به سرانجام برسانیم.

حجت الاسلام بهروزه به بیان اتفاقی تلخ و دلخراش که برای دختر خردسالش در بشاگرد رخ داده اشاره کرد و اظهار کرد: در زمان خدمت در بشاگرد دخترم هدیه زهرا که در آن زمان ۴ ساله بود از روی اُپن آشپزخانه به زمین خورد و زبانش پاره شد. به بیمارستان محلی مراجعه کردیم، اما آن‌ها گفتند که ما نمی‌توانیم بخیه بزنیم و امکانات انجام این کار را نداشتند. به ناچار ۱۵۰ کیلومتر را طی کردیم تا خود را به بیمارستان میناب برسانیم و پس از چند ساعت عمل جراحی الحمدالله این خطر رفع شد. هدیه زهرا اکنون ۹ ساله است و آرزوی دیدار با رهبر معظم انقلاب را دارند که امیدواریم برآورده شود.

امام جمعه سابق بشاگرد گفت: در این منطقه توفیق داشتیم که اکثرا صلح و صفا ایجاد کنیم. علاوه بر این جاده‌های بشاگرد نیز مملو از حیوانات وحشی و اهلی و پرپیچ و خم است که به فضل الهی توانستیم یک دوره خدمت کنیم.

حجت الاسلام بهروزه در پایان گفت: همه این‌ها را به دعای خیر مردمی می‌دانیم که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) انقلاب ما انقلاب مستضعفین و پا برهنه‌ها است و فرمودند یک موی کوخ نشینان به دنیای کاخ نشینان می‌ارزد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha